Kilo Verme Yöntemleri Nelerdir?

Kilo vermek kimileri için zor kimileri için kolay görülebilen bir durumdur. Kilo verme sürecinde kilo vermemizi olumsuz etkileyen birçok neden bulunabilir. Bu nedenler genetik yapı, hareketsizlik, hormonal bozukluklar, metabolik bozukluklar ve bazı hastalıklar olabilir. Peki kilo verme sürecinde hem kilo vermeyi başarabilmek hem de hızlandırabilmek için ne gibi yöntemler kullanabiliriz? Bu yazımızda sizlerle kilo verme yöntemleri nelerdir? Nasıl kilo verilir? En hızlı kilo nasıl verilir? Kilo vermek istiyorum ne yapabilirim? Zayıflamak yöntemleri nerlerdir? Zayıflamak istiyorum ama zayıflayamıyorum gibi soruların cevabını vereceğiz.

Bu süreçte en önemli noktalardan birisi gerekli motivasyonun sağlanmasıdır. Bu motivasyonu bizler zaman zaman kendimize sağlayamıyor hatta yakınlarımızdan yardımlar alıyoruz. Lakin burada profesyonel bir desteğin kilo verme sürecimize oldukça güzel katkıları olacaktır. Buna ek yapılan egzersiz de kilo verme sürecinizi hızlandıracak diğer etkendir.

Kilo Verme Yöntemleri Nelerdir?

  1. Diyet ve Sağlıklı Beslenme Yaşamına Adım Atmak

Kimilerine göre diyet yapmak, sağlıklı yaşamak her ne kadar zor gibi gelse de zamanla beslenme alışkanlıklarımız değiştikçe bu sürece adapte olmak da oldukça kolaylaşıyor. Burada aslında diyetten ziyade önemli olan sağlıklı besinleri ve alternatifleri yaşam biçimimize uyarlamak. Bu sayede hem sağlıklı beslenerek hem de kendimizi psikolojik olarak yıpratmadan kilo verme sürecine adım atmış oluruz. Burada elbette bir diyetisyenden yardım almanız sizi bir adım öteye taşıyacaktır. Unutulmamalıdır ki bilinçsizce yapılan diyetler metabolizmanıza ve vücudunuza farkında olmadan zarar vermenize sebep olabilir.

  1. Hareket Etmek

Bir diğer yöntem ise olabildiğince hareket etmektir. Kilo almanızın sebebi gün içerisinde aldığınız enerjiden az enerji harcamanızdır. Bu da az hareket etmeniz demektir. O nedenle haftada 5 gün en az 35-40 dk kadar yapılan tempolu yürüyüş sizlerin kilo vermesine fayda sağlayacaktır. Diğer yandan yüzme, koşu, basketbol, voleybol gibi sporların hayatınıza eklenmesi de yaşam tarzı değişikliğine gitmenizi sağlayacak ve kilo veriminizi destekleyecektir. Sağlıkla.com.tr’de fizyoterapistimiz sizlere uygun egzersiz programları hazırlayarak kilo verme sürecinizi hızlandırmakta ve kalıcı hale getirmektedir.

  1. İşlenmiş Gıdalardan ve Fast Foodlardan Uzak Durmak

Bir sonraki yöntem olarak yaşamımızdan olabildiğince fast food, abur cubur, salam, sucuk, sosis gibi işlenmiş et ürünlerini ve şekerli içeceklerini çıkarmamız gerekir. Elbette zaman zaman kaçamaklar yaşanacaktır, bu süreçte de önemli olan nokta kaçamaklardan sonraki günlerde diyetisyeninizin size uygun olan detoks programlarına ve hazırladığı listelere uymanızdır. Bu gibi ürünler yalnızca kilo almanıza sebep olmakla kalmayıp aynı zamanda buna bağlı ortaya çıkabilecek bazı hastalıkları da beraberinde getirebilmektedir.

  1. Su İçmek

Su içmenin birçok yararı bulunmaktadır. Metabolizma hızlandırmak, kalp damar sisteminin, solunum sisteminin, sindirim sisteminin daha iyi çalışmasını sağlamak, kabızlığa ve tansiyona iyi gelmek bu yararlar arasındadır. Bunlara ek olarak ise kilo vermenize yardımcı olmaktadır. Özellikle egzersiz sırasında 15 dk ara ile 100 ml kadar su tüketmeniz hem dayanıklılığınızı artıracak hem de sizi daha dinç tutacaktır. Metabolizmanıza olan olumlu etkilerinden kaynaklı da kilo vermenizi destekleyecektir.