Kramp Nedir? Krampa Ne iyi Gelir?

KRAMP NEDİR? KRAMP NEDEN OLUR?( KAS SPAZMI NEDİR?)

Kramp diğer adıyla kas spazmı olarak da bilinmektedir. Kramp belli bir yaş, boy, kilo fark etmeksizin herkeste görülebilir. Günlük hayatta sadece zihin açıkken değil uykuda da meydana gelip uykuyu bölecek kadar şiddetli de olabilir.

Kaslarda meydana gelen ani kasılma ya da ağrıdır. Normalde hareketin meydana gelmesi için kaslar kasılıp-gevşer ancak kas gevşeyemeden tekrar kasılırsa ve beyin gevşeme sinyalini kaslara ulaştırmada problem yaşarsa o zaman kas spazmı meydana gelmektedir.

Ani oluşan kramplar birçok kas grubunda aynı anda da meydana gelebilmektedir. Ama genelde tek kas grubunu tutarlar. Kramplar genelde ön-arka bacak, mide, kol ve elde görünmektedir.

KRAMPIN BELİRTİLERİ NELERDİR?

Kasta sertlik- şişlik ile birlikte ani ve yoğun ağrı görülür.
O an yapılan aktiviteyi durdurur, ilk krampın ardından gecikmiş diğer kramplar da meydana gelebilir.

KRAMP NEDEN OLUR?

Beslenme bozuklukları,
Potasyum, magnezyum, kalsiyum ve sodyum gibi minerallerin eksikliğinden,
Uzun süre oturma, yatma ve uzanma sonucu hareketsiz kalmak,
Uzun süre ayakta kalmak,
Spor aktiviteleri sırasında,
Egzersiz esnasında su ve tuz kaybından kaynaklı,
Sıvı ve elektrolit kaybı,
Aşırı ishal ve kusma, hemodiyaliz ve beslenme bozuklukları nedeniyle serum elektrolit seviyesinde azalma
D, B6, B5 ve B1 vitamini yetersizliği
Fazla alkol kullanımı,
Dolaşım bozuklukları,
Sinir-stres durumlarında,
Gebelik,
Şeker hastalığı gibi rahatsızlıklar kramp oluşumuna neden olabilir.

KRAMPI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Kan şekerini dengelemek
Ani hareketlerden kaçınmak
Kramp sancısı yaşanan bölgeye hafif masajlar yapmak
Abartıya kaçmadan vitamin değeri yüksek meyve ve sebze tüketmek
Çok fazla gün içerisinde ayakta kalmamak
Düzenli beslenmek
Düzenli egzersiz yapmak
Ilık su ile duş almak
Sinir ve stres yapmaktan kaçınmak
Bol sıvı tüketmek

 

KRAMP NASIL GEÇER?

Krampın girdiği bölgede ki kaslara germe uygulamak,
Sıcak kompresyon uygulamak,
Soğuk kompresyon uygulamak,
Masaj uygulamak,
Egzersiz öncesi ısınma,
Egzersiz,
Vücut için yeterli sıvı alınımında bulunmak

 

 

KAS SPAZMI İÇİN EGZERSİZ

Uzun oturma pozisyonunda ayak parmaklarını kendine çekerek bacağı germe
Uzun oturma pozisyonunda bir ayağı kendine çek diğer ayağı karşı tarafa indirme Pompalama egzersizi
Uzun oturma pozisyonunda esnek olmayan bir havlu yardımıyla ayak parmaklarını kendine çek ama topuk yerle temas etmemeli
Uzun oturma pozisyonunda tek ayak bileğinin biraz altına roller koyup altında biraz kaydırma
Uzun oturma pozisyonunda çift  ayak bileğinin biraz altına roller koyup altında biraz kaydırma
Ayakta olacak şekilde ayaklarının altına yükseklik koyup öne doğru esneme