Psikologla Zayıflamanın Faydaları

Psikologla Zayıflamanın Faydaları

Diyet sağlıklı beslenme ve sporun önemini bilmeyen insan yoktur. Çünkü sağlıklı bir beden, ömrünüz boyunca en büyük destekçiniz olacaktır. Ancak pek çok insan maalesef sağlıklı beslenmenin önemini bilsede farklı sebepler nedeniyle sağlıklı beslenmeyi tercih etmemektedir. Sağlıklı ve dengeli beslenmeyen insanlarda obezite, şeker hastalığı, insülin direnci gibi sağlık sorunları da ortaya çıkmaktadır. Sağlıksız beslenmek bir süre sonra dış görünüşü de etkileyeceğinden insanda depresyon, anksiyete, kilo verememekten duyulan endiişe, kaygı ve öfke sorunları da ortaya çıkarmaktadır.

Oysaki bu sorunlar ortaya çıkmadan önce sağlıklı beslenme ve egzersiz rutini oluşturmak çok önemlidir. Hatta kendini zorlayarak, aç bırakarak kilo vermeye çalışmak yeniden kilo almayla sonuçlanmakta ve insanlar kısır döngüye girmektedir. Bu problemlerin altında yatan nedenlerin bir psikolog yardımıyla araştırılması, beslenme ve egzersiz düzeninin alışkanlık haline getirilmesi oldukça önemlidir.

 Kilo Almaya Neden Olan Şeyler Nelerdir?

İnsanların diyet yapmalarını engelleyen bazı sabote edici unsurlar vardır. Bu unsurlar insanları kilo almaya itmektedir. Diyet yaparken beyninizde bazı sabote edici düşünceler geçmektedir. Bu düşüncelere örnek vermek gerekirse ya hep ya hiç mantığı oldukça yanlış bir tutumdur. Bir kere diyeti bozmak bir problem değildir asıl problem nasıl olsa bir kere diyeti bozdum deyip istediğiniz yiyeceği yemektir.

Oysaki düzgün ve dengelibeslenmeyi alışkanlık haline getirmek gereklidir. Kimi insanlar ise yemek yemeyi herhangi bir duygusal olayla bağdaşlaştırmaktadır. Mutluyken, ağlarken, heyecanlıyken yemek yiyebilmektedir. Kilo kontrolünde duygusal olaylarla gelen beslenme alışkanlıklarının araştırılması önemlidir.

 Davranışların Kiloya Etkisi Nelerdir?

 Diyet ve egzersiz yapmamak ilerleyen günlerde kilo artışına neden olmaktadır. İnsanlar hareketsiz kaldıklarında vücutları kilo almaya daha yatkın hale gelmektedir. Sadece yemek yiyip yatmak, spor yapmamak kilo almaya sebebiyet vermektedir. Kilo almaya açlık ve yemek yeme isteğinin karıştırılması da etki etmektedir. Yalnızca açken yemek yenilseydi ve karın doyunca yemek yemeyi durdurabilseydik kilo sorunu da ortaya çıkmazdı.

Herkesin de bildiği gibi iyi bir beslenme programı ve hareketli yaşam kilo verme sürecinde oldukça önemlidir ve bu rutini sağlayabilen insanlar kolaylıkla hedef kilolarına ulaşabilirler. Önemli olan karar vermek, gerçekçi hedefler belirlemek, güçlü motivasyona sahip olarak bu programlara uymaktır. Psikolog eşliğinde zayıflamanın en önemli bir diğer yanı ise duygusal açlık, öfke, kaygı, endişe sebebiyle yeme bozukluklarının altında yatan nedenlerin araştırılmasıdır. Tedaviye yönelik psikoterapi seanslarının bulunmasıdır.