Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz? İftarda nasıl beslenmeliyiz?

Ramazan ayında nasıl beslenmeliyiz? Ramazan ayında beslenme önerileri nelerdir? Ramazan ayında kilo almamak için neler yapmalıyız?

Ramazan ayında birçok yönden hepimizin beslenme alışkanlığı ve düzeni değişmektedir. Bu düzenin değişmesi ile birlikte kilo alıp verme durumu ile de sık karşılaşılır. Özellikle oruç tutarken en önemli öğünlerden biri olan sahur atlanılmamalı ve günde en az 2 öğünü de yeterli ve dengeli bir şekilde yapmaya özen gösterilmelidir. Sahur öğününün atlanması açlık süresini uzatacağından, sağlık açısından gerek kan şekerinin uzun süre düşmesine gerekse fiziksel olarak güçsüzlüğe sebep olabilmektedir. Peki sahur ve iftarda neyi ne kadar tüketmemiz gerekiyor?

Sahurda besleyici değeri yüksek ve tok tutmaya yardımcı besinleri tüketmeye özen gösterilmelidir.

Sahurda Tüketilebilecek Besin Önerileri:

  • Yoğurt, süt, peynir
  • Tam buğday, ekşi mayalı ekmek
  • Zeytinyağlı salatalar, domates/salatalık söğüş
  • Menemen, omlet, haşlanmış yumurta
  • Bol su tüketilmelidir.

Ramazan ayının bir diğer en önemli öğünü ise iftardır. Uzun süre aç kalındığından dolayı kan şekerinin de uzun süre düşük olduğu bu süreçten sonra bir anda ve hızlı bir şekilde yemek yemek kan şekerinin de aynı hızda yükselmesine sebep olmaktadır. O sebeple iftar öğününde mümkün olduğunca dengeli ve yeterli beslenmenin yanı sıra aynı zamanda yavaş tüketmek de oldukça önem arz etmektedir. Besinlerin hızlı ve fazla tüketilmesi de sürecin ilerlemesi ile birlikte vücut ağırlığının artırılmasına sebep olabilir. Peki iftarda neler yenebilir?

İftarda tüketilen besinlerin hızlı ve büyük porsiyonlarda değil yavaş ve küçük porsiyonlar şeklinde yenmesi önerilmektedir.

İftarda Tüketilebilecek Besin Önerileri:

1 bardak su ile başlanmalı

  • Kremasız, unsuz yapılmış az baharatlı çorba
  • Kahvaltılıklar (peynir, domates, sebze..)
  • Az yağlı et yemekleri,
  • Sebze yemekleri, zeytinyağlı salatalar,
  • Bulgur pilavı, tam buğday ekmeği,
  • Badem ve ceviz,
  • Az şekerli hoşaf, komposto

Ramazan Dönemi, Sahur ve İftar Öğünleri İçin Beslenme Önerileri:

  • Özellikle bu süreçte besinlerin yeterli ve dengeli bir şekilde alınmasına özen gösterilmelidir.
  • Gün içerisinde uzun süre susuz kalındığından dolayı sahur ve iftar saatlerinde ve iftarla sahur saati aralığında bol miktarda su tüketilmesine özen gösterilmelidir.
  • İftarda besinler büyük porsiyonlar halinde tüketilmemeli ve hızlı yemek yerine yavaş tüketim tercih edilmelidir.
  • Sahur saatinde dengeli, tok tutan besinlerin tüketilmesine özen gösterilmeli, kızartmaların, yağlı besinlerin, besleyici değeri olmayan basit şekerlemelerin tüketimi sınırlandırılmalıdır.
  • İftarda başlangıç kahvaltılık (zeytin, peynir, domates, salatalık..) gibi hafif besinlerle yapılmalı ve yavaş yavaş sonrasında az yağlı sebze yemekleri, az yağlı et yemekleri gibi besinlerle devam edilmelidir.
  • İftarda kızartmalardan kaçınılmalıdır. Kan şekerini hızlı yükselten pirinç pilavı, beyaz ekmek tüketilmemeli ve bunlar yerine bulgur pilavı, tam buğday ekmeği tüketilmelidir.
  • Pide tüketilmek istenirse bir elin ayası kadar olan boyut 1 dilim ekmek ile eş değerdir.
  • İftar ve sahurda özellikle badem ve ceviz gibi besleyici değeri yüksek kuruyemişleri tüketmeye özden gösterilmelidir.
  • İftar ve sahur saatlerinde ve bu saatlerin aralığında susama hissimiz olmasa dahi su içilmesine özen gösterilmelidir.
  • Özellikle iftarda gazlı içecekler, kafein içeren içecekler yerine daha çok ayran, soda, taze sıkılmış meyve suyu veya bitki çayları tercih edilmelidir.
  • Bu süreçte tüketilen besinlerin miktarı ve türü kadar pişirme yöntemleri de oldukça önemlidir. Özellikle etlerin kızartılmasından ziyade daha çok haşlama, fırın, buğulama ve ızgara biçimde tercih edilmesi önerilmektedir.
  • İftardan birkaç saat sonra tempolu yürüyüşün hazımsızlığa ve bu süreçte kilo kaybetmeye yardımcı olduğu da bilinmektedir.

Daha fazla bilgi için bizlere ulaşın. https://www.saglikla.com.tr/iletisim Sağlıkla kalın.