Yeterli ve Dengeli Kahvaltı Tabağı Yapılan çalışmalar, kahvaltı öğününü atlayarak güne başlayanların, günün ilerleyen saatlerinde daha fazla yemek yediğini göstermiştir. Ayrıca kahvaltıyı atlayanların sağlıklı besinler yerine bir sonraki öğünde sağlıksız besinlerle beslenme eğiliminde olduğu yönünde sonuçlar bulunmaktadır.

Özellikle zayıflamak isteyenlerin kahvaltı etmeyerek daha az beslendiklerini düşünerek daha az kalori aldıkları için doğru yaptıklarını zannediyorlar. Oysaki tam tersi kahvaltıyı atlayanların günün diğer öğünlerinde daha fazla yiyerek kilo alımına sebep oluyor. Kilo vermenin en doğru yolu, kan şekeri seviyesinde dalgalanmaya engel olarak kalori açığı olmaktan geçiyor. Kan şekerini belirli seviyede tutarak tatlı krizlerinin önüne geçmiş olursunuz ve bunun sonucunda da diyetinizin sürdürülebilirliğini sağlayabilirsiniz.

Kahvaltı günün en önemli öğünü olup, sağlıkla yaşamak için mutlaka yeterli ve dengeli kahvaltı yapılmalıdır. Kahvaltıda her besin grubuna yer vermeye özen gösterilmelidir. Karbonhidrat, protein ve yağ oranları dengeli bir şekilde alınmalıdır.  Kilo vermek üzere bize başvuran danışanlarımızın çoğunun kahvaltıyı ya atladıkları yada çok geç saatlerde yaptıklarını görüyoruz. Bu yazımızda kahvaltının önemine dikkat çekerek yeterli ve dengeli kahvaltı nasıl olmalı bunu açıklamak istedik. 

Örnek Yeterli ve Dengeli Kahvaltı Tabağı

5 adet zeytin

  • Kaliteli yağ içerir,
  • Zeytin acıkmayı geciktirir,
  • A, C, E vitamini kaynağıdır,
  • Potasyum ve Kalsiyum yönünden zengindir.
  • Sindirimi kolaylaştırır,
  • Kalp sağlığını destekler.
1 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
  • Beyaz peynir kalsiyum kaynağıdır,
  • Kemik ve kas sağlığı için oldukça faydalıdır.
1 adet haşlanmış yumurta
  • Yumurtanın faydaları saymakla bitmez,
  • En önemli protein kaynağıdır,
  • Selenyum, fosfor, çinko, kalsiyum mineralleri içerir,
  • Hafızayı güçlendirir.
1 avuç içi kadar tam tahıllı ekmek
  • Kan şekerini düzenler,
  • Zengin lif kaynağıdır,
  • B vitaminlerinden zengindir,
  • Vücudun enerji ihtiyacını karşılar.
Bol yeşillik ve sebze grubu
  • istenildiği kadar yenilebilir,
  • A, C,K vitaminlerinden zengin bağışıklığı destekler,
  • Antioksidan içeriği bakımından kanser oluşumunu öneler,
  • Uzun süre tokluk sağlar,
  • Metabolizmayı hızlandırarak zayıflama sürecine katkı sağlar.