Yüzmenin Faydaları
Yüzme beden gelişimine katkı sağlayan bir spor dalıdır. Hem eğlence aktivitesi olarak hem de sağlık açısından bir bütündür.
Yüzme hem zihinsel olarak hem de fiziksel kondisyon üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Yüzme sporu su direncine karşı yapıldığı için yaralanma riski diğer sporlara göre çok daha azdır. Yüzmenin kas gelişimine önemli derecede faydasının yanısıra eklemlere de olumlu etkileri olduğu bilinmektedir. Yüzmenin posture olan etkisi çok önemlidir. Duruş bozukluklarına omurga eğriliklerinde tedavi amaçlı kullanılmaktadır. Ayrıca yüzme nin yağ yakımına da ciddi etkileri olduğu bilinmektedir.Aerobik egzersizin sağlayabileceği tüm faydaları yüzerek de sağlayabilirsiniz. Yüzmede belli bir yaş yada özel durum sınırlaması yoktur. Hamilesinden yaşlısına kadar her grubuna önerilmektedir.
 
Yüzmenin Faydaları
  • Su direnci aerobik kapasiteyi artırarak kan dolaşımına iyi gelir.
  • Kalp-damar sistemini güçlendirir ve dayanıklılığı arttırır.
  • Vücut kaslarını çalıştırır ve güçlendirir. Özellikle kol, sırt, bacak, kor kasları üzerinde aktif rol oynamaktadır.
  • Yüzme stilleri vücudun esnekliğini artırıp eklem hareket açıklığını artırır.
  • Yüzme sırasında enerji harcandığı için kilo kontrolü sağlar.
  • Su altında nefes alma ve su sesi zihni sakinleştirir ve stresi azaltır.
  • Solunum kapasitesini arttırır.
  • Yüzme sırasında yüksek efor sarf edildiğinden kişi hızlıca uykuya geçiş yapar.
  • Tuzlu suda yüzmek cildi güzelleştirir, nem dengesini sağlar.
Yüzme Hangi Hastalıklara İyi Gelir?
  • Kalp damar hastalıkları,
  • Solunum sistemi hastalıkları,
  • Eklem rahatsızlıkları,
  • Postural problemler,
  • Metabolik sendrom,
  • Obezite,
  • Yüksek kan basıncı,
  • Yüksek kan şekeri
  • Dislipidemi gibi durumlar,
  • Depresyon ve stres durumları
Yüzme Çeşitleri Nedir ve Hangi Kasları Çalıştırır?
 
• Serbest Still Yüzme
Vücudun ön kaslarını çalıştırır ve güçlendirir. Bu kaslar deltoid, trapezius, biceps, triceps, pectoralis majör ve rectus abdoministir.
• Sırtüstü Yüzme
Vücudun ön kaslarını çalıştırır ve güçlendirir. Bu kaslar deltoid, trapezius, biceps, triceps ve kalça kasları olan gluteustur.
• Kelebek Yüzme
Vücudun ön ve arka kaslarını çalıştırır ve güçlendirir. Bu kaslar deltoid, latismus dorsi, biceps, triceps ve quadricepstir.
• Kurbağalama Yüzme
Bacak ve göğüs kaslarını çalıştırır ve güçlendirir. Bu kaslar quadriceps, hamstring, addüktör  ve aynı zamanda da pectoralis majör ve core kaslarını da çalıştırmaktadır.
  
Yüzmeye Başlamadan Önce Nelere Dikkat Etmeliyiz?
• Suyun sıcaklığına
• Yüzme öncesi kasları esnetme ve ısındırma,
• Yüzdükten sonra da kasları esnetmeye özen gösterilmeli.