Zayıflamak İstiyorum ama Zayıflayamıyorum Diyorsanız Mutlaka Okuyun!

Zayıflamak İstiyorum ama Zayıflayamıyorum Diyorsanız Mutlaka Okuyun!

Kilo vermek birçok kişi için oldukça zor bir süreç olmakta birlikte uzmanlar tarafından doğru yönlendirilme ile aslında hiçte zor olmadığı görülmektedir. Kilo sadece dış görünüş olarak bir çok kişinin istemediği bir durum olsa da aslında çok ciddi sağlık sorunlarını da peşinde getirebilmektedir.  Kilo verdikten sonra insanlar hem sağlığına kavuşur, hem de ideal görüntüye kavuşarak özgüveni gelişir. Nasıl zayıflarım, zayıflayamıyorum, diyet listesine uyamıyorum, nasıl kilo veririm, kilo vermek istiyorum, zayıflamak istiyorum ama yapamıyorum, süreki birşeyler yamak istiyorum, doktorum zayıflamamı söyledi ama yapamıyorum söylemleri bazı insanların en büyük dertleri arasındadır. Sağlıkla zayıflama yöntemleri sayesinde uygun hızda zayıflama ve sağlığınıza kavuşmak aslında çok kolay!

Sizin de bildiğiniz gibi hamur işi gibi bazı yiyecekleri azaltmanız gerekiyor, egzersiz yapmanız gerekiyor. Ancak bunu neden yapamıyorsunuz? Zayıflama süreci için yeterli motivasyona sahip olmayabilirsiniz. Bu motivasyona diyete başlarken sahip olabilirsiniz ancak sonrasında bu motivasyonunuzu kaybederseniz verdiğiniz kiloları tekrar (bazen fazlasıyla) almak durumunda kalabilirsiniz. Buda sizi kısır bir döngüye sokar. Yapmanız gereken öncelikle kararlı olmaktır. Neden kilo vermek istediğinizi kendinize söyleyerek işe başlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra asla kilo veremiyorum, zayıflayamıyorum, benim canım sürekli bir şeyler yemek istiyor gibi olumsuz hatırlatmaları kendinizden uzaklaştırmanız gerekiyor. Başta siz sonrasında çevreniz size bu ve bunun benzeri cümleleri kurmalarını engellemelisiniz. Sonrasında kendinize ulaşabileceğiniz bir gerçekci bir hedef belirlemeniz lazım. Bunu belirlerken temel amacınız zayıflamak olmamalı. Sağlıkla zayıflamak en önemli nokta. Bir diğer önemli nokta ise zayıfladıktan sonra bu kiloyu korumak. Bunu sürecin başında kendinize söylerseniz emin olun ki süreci çok kolay bir şekilde atlatıyor olacaksınız.

Peki karar verdiniz, gerçekçi bir kilo verme hedefinizi koydunuz. Bundan sonra ne yapmalısınız?

Vermiş olduğunuz karara, belirlemiş olduğunuz hedefe gidilecek en sağlıklı yolu bulmak. Kilo vermenin her kişi için ayrı bir yolu mutlaka vardır. Planlama kişiye özel olmalıdır. Her diyet herkese olmaz. Bunun nedeni herkesin genetik yapısı birbirinden farklı olmakla birlikte, sağlık durumu, yaş , kilo, beslenme tarzı ve alışkanlıkları, metabolizma hızının farklılığıdır. Eğer sizde sürekli kendinize nasıl zayıflarım diyorsanız ve diyete, egzersize başlıyor başlıyor sonra bırakıyorsanız mutlaka beslenme psikolojisi çalışan bir psikolog eşliğinde destek almanız önemlidir. Sağlıkla, diyetisyen, fizyoterapist ve psikolog eşliğinde zayıflama programı tam size göre!

Nasıl zayıflarım sorusuna birkaç öneride bulunmak isteriz.

  • Kararlı, sabırlı olun. Unutmayın çabuk giden çabuk gelir. Sağlıkla vermeniz en önemlisi.
  • Nasıl kilo verilir diyorsanız asla öğün atlamayın. Tam tersine öğünlerde tam doyun ki kan şekerinizin düşerek size gereksiz şeyler yedirmesinden otomatik olarak kaçınmış olun. İnsanın canı açken her şeyi yemek ister, buna sabır göstererek zayıflarsanız diyeti bıraktığınızda tekrar kilo alırsınız.
  • Nasıl metabolizmam hızlanır diyorsanız bol su için.
  • Kilo vermek için hem diyet hem de egzersizin yer aldığı programlar şüphesiz daha çok etkilidir. Düzenli egzersiz yapmalısınız.
  • Sadece kilo vermek değil, vermiş olduğunuz kilonuzu korumak ve sağlığınız için de düzenli egzersizleri yapmalısınız.
  • Günde 1 defa yeşil çay daha hızlı kilo vermenize yardımcı olacaktır.
  • Her öğününüze yeşil sebzeler eşlik etsin. Salatayı bol tüketin. Nasıl zayıflarım diye kendinize soracağınıza bugün salatam nasıl olsun sorusuna yönelin.
  • İyi çiğneyin ve yavaş yiyin.
  • Öğünlerinizi oluştururken dengeli olmaya özen gösterin. Karbonhidratta, yağda, proteinde vücudumuzun ihtiyacıdır. Miktarları önemlidir.
  • Mümkün olduğunca şekerli ve paketli yiyecekleri hayatınızdan çıkarın.
  • Zeytin, yağlı kuruyemiş vb. sağlıklı yağlar tercih edin.
  • Zayıflamak için ne yapmalıyım sorunun en iyi cevaplarından biriside lifli besinler tüketin.
  • Nasıl zayıflarım diyorsanız sağlık durumunuzun ve kan tahlillerinizin farkında olun doktorunuzun önerilerini asla ertelemeyin. Eksik olduğu yerde vitamin takviyesi alın.
  • Kaliteli uyuyun.
  • Olumlu düşünün. Başaracağınızı hissedin.
  • Kendinizi aç hissettiğinizde yiyecek almak için alışverişe çıkmayın.
  • Sağlıkla zayıflamak için hem diyetisyen, hem spor desteği alın. Motiasyonunuz düşükse psikolog eşliğinde bu süreci geçirin. Diyetisyen, spor hocanız ve psikoloğunuz birlikle size program hazırlasın.
  • Son olarak nasıl kilo almam sorusunu kendinize soruyorsanız bununda cevabı tüm bunları alışkanlık haline getirmenizdir.