Kabak detoksu sonrası beslenme nasıl olmalıdır?

Daha önceki yazımızda bahsettiğimiz kabak detoksu kilo verme ve arınma sürecinde oldukça etkili bir detoks yöntemi olarak bilinmektedir. Bu süreçte tükettiklerimiz kadar sürecin sonrasında da neler tükettiğimiz çok önemlidir. Peki kabak detoksu sonrası nasıl beslenmeliyiz, neler yemeliyiz bu gibi sorularınızın cevabını bu yazımızda gelin birlikte inceleyelim.

Öncelikli olarak birçok detoks çeşidi sonrasında yapıldığı gibi kabak detoksu sonrasında da fazla kaloriye, fazla yağlı besinlere veya midemizi fazla şişirecek besinlere yönelmemeliyiz. Arınma sürecimizin sonunda düzenli bir beslenme sürecine geçmemiz gerekmektedir. Sabah dengeli ve sağlıklı bir kahvaltı sonrasında yine aynı şekilde dengeli bir şekilde hazırlanmış öğle ve akşam yemeği tercih edilmelidir. Sabah kahvaltısında haşlanmış yumurta, sebzeli omlet, avokado tost, soğuk sandviç, sebzeler, yeşil çay tercih edilebilir. Bu süreçte protein ve su alımını da oldukça önemlidir. Ara öğünlerde kuru meyveler, taze meyveler, kuruyemişler, süt ürünleri diyetisyeninizin sizin beslenme şeklinize ve ihtiyacınıza uygun gördüğü miktarlarda tüketilebilir. Öğle yemeklerinde de yine aşırıya kaçmadan sebze ve protein ağırlıklı hafif beslenme modelleri tercih edilmelidir. Tavuklu salata, ton balıklı salata, semiz otu salatası, haşlama tavuk, barbunya salatası tercih edilebilir. Akşam yemeği içinse hafif olması açısından sebze yemekleri ve süt ürünleri ağırlıklı ilerlenebilir. Örnek verilecek olursa taze türlü yanına yoğurt, salata, fırında sebze yemeği tüketilebilir.

Bu süreçte unutulmamalıdır ki detoks sonrası gerçekleştireceğimiz beslenme düzenimiz sürdürülebilir olmalıdır. Yani bu süreçte fazla kalorili, fazla yağlı, fast food ve hazır yemeklere yönelmektense yaşamımızın geri kalanında alışkanlık haline getirebileceğimiz sağlıklı besinlere yer vermeliyiz. Elbette bu süreçte tatlı ihtiyacımız, hamur işi ihtiyacımız olacaktır. Unutmayın ki yasaklı besin yoktur önemli olan besinin ne zaman yendiği, sonrasında dengelenmesi ve porsiyondur. Burada bilinmesi gereken en önemli şey bir besinin tek başına size bir günde kilo aldırmayacağıdır. Ancak bu besinleri yemeyi alışkanlık haline getirdiğinizde veya beslenme düzeninizi bozduğunuzda kilo almaya başlarsınız. Gelin hep birlikte sağlıkla beslenelim sağlıkla kilo verelim.

Tüketilmemesi gereken ve porsiyon kontrolü yapılması gereken besinler: asitli besinler, kızartmalar, fast food ürünleri, hazır gıdalar, sakatatlar, hamur işleri, şerbetli ve sütlü tatlılar, abur cuburlar..

Tüketilmesi gereken besinler: Öncelikli olarak bol bol su, çiğ ve pişmiş sebzeler, tavuk eti, salatalar, balık, yumurta, süt ürünleri..