Yaygın Kas Ağrısı (Fibromyalji)
Yaygınlaşmış kas ağrısı, vücuttaki tetik noktalarla birleşmiş ve ağrılı noktalarda oluşmuş yumuşak doku romatizmasıdır.
Vücuttaki ağrılar üç aydan fazla süredir varsa artık kronikleşmiştir ve belli bir tıbbi tanısı yoksa bu ağrılara fibromiyalji diyebiliriz. Diğer adıyla da‘ Kas romatizması‘ olarak da bilinmektedir.
Birkaç teoriye göre beyin bir sebepten dolayı ağrı ve acı eşiğini düşürür. Böylece daha önce ağrı ve acı vermeyen durumlar artık vücudumuzda daha fazla ağrı ve acı vermeye başlamaktadır.
 Fibromiyalji ağrısını yumuşak dokularda, kaslarda hissedilebilir. Bu ağrı türünü kramp ya da romatizma ağrısını andırabilir. Ağrılar zonklayıcı, yanıcı ve derin olabilir.
Yaygınlaşmış kas ağrısı, her yaşta görülmektedir. Fakat daha çok orta yaştan başlayıp yaş ile görülme sıklığı artmaktadır.
Yaygınlaşmış kas ağrısı, kadınlarda erkeklere oranla daha fazla görülmektedir. Menopoz dönemindeki  semptomlarla ortak noktaları bulunmaktadır.
 
YAYGIN KAS AĞRISI VÜCUTTA EN ÇOK NERELERDE GÖRÜLÜP NE İLE KARIŞTIRILMAKTADIR?
o          Sırt, bel fıtığı, romatizmal hastalığı andıran derin bir ağrı türüdür.
o          Göğüs, kalp krizine benzeyen delici, keskin, yanma türünde bir ağrıdır.
o          Bacak, uyuşma, karıncalanma türünde bir ağrıdır. Bazen bacakta fazla yük varmış hissi oluşturabilir.
 
YAYGIN KAS AĞRISININ BELİRTİLERİ NELERDİR?
  • Ağrı,
  • Yorgunluk,
  • Uyku problemleri,
  • Dinlenmiş hissetmemek,
  • Odaklanma ve dikkat problemleri,
  • Baş ağrısı,
  • Egzersizde hızlı yorulma ve dirençsizlik,
  • Mesane problemleri,
  • Gözde kuruluk,
  • Karın boşluğunda ağrı veya acı,
  • Nefes almada zorlanma,
 
YAYGIN KAS AĞRILARI NEDEN OLUŞUR?
  • ENFEKSİYON
Daha önce geçirilmiş enfeksiyon hastalıkları sonucunda oluşmuştur.
  • GENETİK FAKTÖRLER
Genetik mutasyonlar sonucunda oluşmuştur.
  • TRAVMA
Duygusal ya da fiziksel travmalar sonucunda oluşmuştur.
  • STRES
Hormonal bozukluklara yol açmıştır.
  • KİŞİLİK YAPISI
Daha hassas kişiler olaylardan hızlı etkilendiği için.
 
YAYGIN KAS AĞRISININ TEDAVİSİ NEDİR?
  1. Manuel terapi teknikleri
  2. Akupunktur,
  3. Meditasyon,
  4. Yoga,
  5. Masaj terapisi,
  6. Dengeli ve sağlıklı bir diyet,
  7. Düzenli egzersiz,
  8. Geceleri düzenli ve yeterli uyumak ,
 
YAYGIN KAS AĞRISINDAN KORUNMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?
  • Düzenli egzersiz yapmak.
  • Düzenli ve yeterince uyumak.
  • Çay, kahve gibi uyku düzenini bozabilecek içeceklerden kaçınmak.
  • Stresli durum ve ortamlardan uzak durmak.
  • Sağlıklı beslenmek.
  • Kendine zaman ayırmak, hobiler edinmek gibi yaşam tarzı değişiklikleri oldukça etkili yöntemlerdir.
 
YAYGIN KAS AĞRISI İÇİN YAPILABİLECEK EGZERSİZLER
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp başı yatağa doğru bastırıp gıdığı çıkarma egzersizi.
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp dirsekler bükülü pozisyonda iken dirsekleri yatağa bastırma egzersizi.
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp kafamızı yataktan kaldırıp aynı zamanda da karın kaslarını kasma egzersizi.
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp ellerimizi belin altına koyup  ellere doğru yük aktarma egzersizi.   
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp dizlerimiz kırık pozisyonda dizlerin arasında yastık sıkma egzersizi.
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp dizlerin altında yastık sıkıştırarak ayak parmaklarını kendine çekme egzersizi.
  • Sırtüstü pozisyonda yatıp bir bacağı ayak tabanından yatakta kaydırma egzersizi. İki bacağa da sırayla uygulanır.